ASIANAJOPALVELUT

Edunvalvontavaltakirja

Edunvalvontavaltakirja on asiakirja, jonka avulla valtuuttaja voi valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan valtuuttajan taloudellisia sekä henkilöä koskevia asioita hänen puolestaan siinä vaiheessa, kun valtuuttaja on kykenemätön itse hoitamaan omia asioitaan. On tärkeää, että edunvalvontavaltakirja laaditaan siinä vaiheessa, kun valtuuttaja vielä on oikeustoimikelpoinen ja ymmärtää asiakirjan merkityksen. Edunvalvontavaltakirja tulee voimaan siinä vaiheessa, kun valtuuttaja ei enää kykene huolehtimaan omista asioistaan. Tällöin edunvalvontavaltuutetun tulee toimittaa edunvalvontavaltakirja digi- ja väestötietovirastoon rekisteröitäväksi, jonka jälkeen valtuutus tulee voimaan.

Edunvalvontavaltuutus on Sinulle tärkeä asiakirja, mikäli haluat, että Sinulle tärkeä ja luotettava henkilö ottaa hoitaakseen Sinun talouteesi ja henkilökohtaisiin asioihisi liittyvät kysymykset siinä vaiheessa, kun et syystä tai toisesta enää itse kykene hoitamaan ja tekemään päätöksiä edellä mainituista asioista. 

Ilman edunvalvontavaltuutusta edunvalvontasi jää viimekädessä yleisen edunvalvojan tehtäväksi.

Älä epäröi olla yhteydessä meihin, mikäli haluat lisätietoja edunvalvontavaltakirjasta. Kerromme mielellämme lisää asiasta ja laadimme edunvalvontavaltakirjan juuri Sinun tarpeisiisi.

Katso myös testamentti.

+358 40 778 1885
Halmetie 7B, 00730 Helsinki
ann-sofie@traskman.fi
ota yhteyttä
Kiitos yhteydenotostasi!
Pyrimme vastaamaan viimeistään parin arkipäivän kuluessa.
Jotakin meni pieleen. Täytähän kaikki kentät.